خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/04 - 16:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی مطرح کرد

جولان قاتلان ابوعاقله پشت سکوت کمیساریای عالی حقوق بشر

عضو هیأت رئیسه مجلس با انتقاد از سیاست دوگانه نهادهای حقوقی بین‌المللی در قبال وضعیت حقوق بشر، گفت: متأسفانه رویکردهای سازمان ملل کاملا بر اساس سیاست غرب است.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به محرز شدن کشته شدن شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در کرانه باختری رود اردن توسط گلوله صهیونیست ها، گفت: علیرغم احراز این موضوع بر اساس اسناد و مدارک، سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر به وظایف حقوقی خود در عرصه بین الملل در این خصوص عمل نخواهند کرد.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اینکه اینگونه اقدامات و رفتارها را کاملا سیاسی و برخلاف موازین حقوق بین الملل دانست، افزود: جالب این است اخیرا ترکیه استقبال شگفت انگیزی از بن سلمان، ولیعهد سعودی داشت که نشان می دهد رویکرد دولت ها در این خصوص بر اساس حق، عدالت و منطق نبوده و هرکه پول و زور بیشتری داشته باشد، صاحب حق است.



وی در ادامه با بیان اینکه امروز قدرت‌محوری جای حقوق واقعی را گرفته است، یادآور شد: متأسفانه رویکردهای سازمان ملل کاملا سلسله ای و بر اساس سیاست غرب است و این موضوع درباره آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز صدق می کند که تمام تصمیم گیری های آنها در قبال جمهوری اسلامی ایران، سیاسی است.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست دوگانه نهادهای حقوقی بین المللی در قبال وضعیت حقوق بشر، خاطرنشان کرد: اگر خراشی به یک اسرائیلی یا آمریکایی وارد شود صدای تمام دولت ها و مدعیان حقوق بشر در می آید و موضوع به رسانه‌ها کشانده می شود اما زمانی که خانه مردم توسط داعش و اسرائیل بر سر آنها خراب می شود، شیرین ابوعاقله با گلوله صهیونیست ها کشته می شود و حقیقت نیز برای سازمان ملل روشن است، سکوت مهیبی دنیا را فرا گرفته و حتی یک بیانیه محکومیت نیز صادر نمی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 344622
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار